כרטיס הביקור הדיגיטלי שלך

פעם כשעוד לא היה אינטרנט, התדמית והמיתוג של כל עסק או חברה היו מתבטאים גם בכרטיסי הביקור שלהם, בלוגו, בחומרי הפרסום. זה היה כרטיס הביקור וחלון הראווה של העסק.

היום- כשהכול מתרחש וירטואלית, עברה זירת הנוכחות למגרש הדיגיטלי, במגרש הזה אם אין לך את האתר הנכון, ואם האתר שלך לא מתאים לעסק שלך, ואם אין לך לידים ואתה לא מייצר שיווק והגדלת הכנסות- אתה לא קיים גם בעולם הפיזי, כי היום כמעט הכול מתנהל דרך הרשת.

כ-84% מהישראלים עורכים את הקניות שלהם ברשת, כך עולה ממחקרי על הרגלי הצריכה באינטרנט וכ-48% מהם גולשים מניידים. בהנחה שמיליוני אנשים מסתובבים בארץ עם ניידים חכמים ואפליקציות, ומשתמשים באופן קבוע ויום יומי במחשבים ניידים או נייחים, תחשוב איזו כמות עצומה של אנשים יכולה להגיע דרך לאתר שלך ולהפוך אולי מגולש ללקוח פוטנציאלי.
לכן- אתר היום הוא לא מותרות, הוא נוכחות חובה במקום בו הכול מתרחש- ברשת האינטרנט.

מהו האתר המתאים לעסק שלך ?

ישנם כמה סוגי אתרים ולכל אחד מהם יעוד ומטרות אחרות.ישנו אתר תדמיתי או פורטל תוכן שבעיקר מתבסס על נפח של תכנים המציגים איש, חברה, חזון, פעילות ויוצר בידול ומיתוג.

ישנו אתר לבעלי עסקים שונים נותני שירות שמטרתו הרחבת מאגרי הלקוחות והגדלת נתוני השיווק, ישנו אתר מיני-סייט שמתפקד בדומה לעמוד נחיתה ובדרך כלל מלווה בקמפיין פרסומי, ויש אתר מסחר אלקטרוני המתפקד כחנות מקוונת שמטרתה לשווק ולמכור מוצרים, לחשוף מוצרים חדשים ועוד.

התאמה בין צרכי הלקוח וסוג האתר, היא הקריטריון המכריע ביכולת הבולטות, המיתוג הבידול, והעדיפות שלו מול המתחרים שלו ברשת. מה שקובע הצלחה של אתר, הוא לא כמות הצבעים, לא נפח הדפים, לא הסיסמאות, ולא פלאשים מרשימים, אלא ההתאמה המושלמת שלו למהות העסק או החברה, כך שיצליח באמצעים דיגיטליים לשדר את המסרים התדמיתיים והשיווקיים של העסק, את הבידול שלו, היתרונות שלו והחדשנות שלו וכל אלה צריכים לבוא לידי ביטוי כאמור במכלול ההחלטות והבחירות לגבי בניית ועיצוב האתר.

בניית אתרים טובים מתבצעת רק לאחר שנעשה אפיון מקצועי של האתר בשיתוף מומחים לאסטרטגיה שיווקית, מעצב ובונה אתרים, שיקבעו מהי האסטרטגיה שתוביל אותו, באיזה קוד יוקם ? מהו המבנה האופטימלי ומהי האופטימיזציה שתהיה כלולה בו לצורך קידום אתרים.

בניית אתר עם ממשק נוח וידידותי

פרמטר חשוב ואף מכריע בבניית אתרים, הוא יצירת ממשק משתמש נוח וידידותי לשימוש הגולשים, עם סרגל ניווט המאפשר לו לנווט ללא תקלות בין כל דפי האתר, שאם לא כן יצא הגולש מהר, בדיוק באותה המהירות בה הוא נכנס. סבלנות הגולשים קצרה מאוד, ובהיקש מקש הם גולשים מאתרים שהם הולכים בהם לאיבוד כמו במבוכים ודרקונים… בבחירת חברה לבניית אתרים מומלץ מאוד לבחור חברה שעושה אחסון אתרים על גבי שרתים אמינים, יציבים ומאסיביים, שנותנת יעוץ ותמיכה סביב השעון.

על בניית אתרים יש לחשוב כמו על בניית חנות פיזית, הממוקמת בקניון ענק ועצום, בו המבקרים מחפשים את הדבר שיש לכם, אבל אם אתם אלה שיודעים איך להגיש ולהציג להם אותו הכי נכון, הכי ברור והכי שיווקי, מיידית הם יהפכו ללקוחות שלכם. כך מתקיימת גם הפסיכולוגיה השיווקית ברשת. נכון, ברור, שיווקי ומהיר הן מילות המפתח שמנצחים את החוקים המהפכניים של העולם הדיגיטלי.

כותב המאמר: אייל מדמוני

המאמר נלקח מאתר: articles.co.il